Japonské vlakové soupravy provozované na kolejišti

Vlakové soupravy

Na našem kolejišti můžete potkat následující soupravy pojmenované podle skutečných vlaků v odpovídajícím dobovém řazení viz schémata souprav : 1) netrakční soupravy, 2) motorové jednotky a 3) elektrické jednotky

ホームライナー  中央ライナー  (Homu rainá Čuó rainá): Hačiódži - Tokio; ráno několik vlaků do Tokia a večer série vlaků do Hačiódži. 9 vozů, elektrická jednotka řady 183.

準急 日田 (džunkjú Hita): Hakata - Kurume - Hita - Bungo-Nakamura, 2 motorové jednotky KiHa66. Ve směru do Bungo-Nakamury jede spojený s vlakem "Jufu", zpátky jede samostatně. 

準急  ゆけむり(džunkjú Jukemuri) Ueno - Takasaki - Ečigo-Juzawa - Išiuči, elektrickoá jednotka řady 165. V úseku Ueno - Šibukawa často jezdil spojený s vlakem "Kusatsu"

準急 草津 (džunkjú Kusatsu) Ueno - Šibukawa - Manza-Kawaguči, elektrická jednotka řady 185, v úseku Ueno - Šibukawa jezdil spojený s vlakem Ueno - Minakami nebo dál směr Ečigo-Juzawa 

急行 由布 (kjúkó Jufu): Hakata - Kurume - Jufuin - Oita - Beppu, motorová jednotka KiHa58 a její deriváty, 4-6 vozůV úseku Hakata - Hita spojen s expresem "Hita". 

急行 きそ (kjúkó Kiso): Nagoja - Šiodžiri - Matcumoto - Nagano, 8 vozů, motorová jednotka KiHa91. 

急行 みちのく (kjúkó Mičinoku) Ueno - Mito - Hitači - Sendai - Morioka - Aomori: 11/13 vozů, souprava poválečných vozů. Poslední dva vozy končily ve stanici Morioka.

急行 能登 (kjúkó Noto) Ueno - Takasaki - Minakami - Nagaoka - Naoetcu - Kanazawa: 13 vozů, směs denních a lůžkových vozů. Burú-torrein.

急行  さくいん (kjúkó Matsušima) Ueno - Omija - Utsunomija - Korijama - Fukušima - Sendai: 7 vozů, elektrická jednotka řady 455. Část trasy jezdil spojený s vlakem Bandai.

急行  ばんだい (kjúkó Bandai) Ueno - Omija - Utsunomija - Korijama - Aizu-Wakamatsu - Kitakata: 6 vozů, elektrická jednotka řady 455. Část trasy jezdil spojený s vlakem Matsušima.

特急  あさま (tokkjú Asama) Ueno (Tokio) - Takasaki - Nagano/Naoetsu (Džóetsu); 9/11 vozů, elektrická jednotka řady 189.

特急 白鳥 (tokkjú Hakúčó) Ósaka - Kjóto - Tsuruga - Kanazawa - Tojama - Naoetsu - Nagaoka - Niigata - Sakata - Akita - Aomori (celkem 1040 km, nejdelší výkon denního vlaku v Japonsku mimo šinkansen); 13 vozů, elektrická jednotka řady 485-300.

特急 白山 (tokkjú Hakusan Ueno (Tokio) - Takasaki - Jokokawa - Nagano - Naoetsu (úvrať) - Tojama - Takaoka - Kanazawa; 9 vozů, elektrická jednotka řady 489.

特急 はまかぜ  (tokkjú Hamakaze): Šin-Ósaka - Himedži - Fukučijama - Tojoóka - Kinosaki-Onsen - Tottori, 6/10 vozů, motorová jednotka KiHa82. Souprava odpojovala poslední 4 vozy ve stanici Tojoóka.

特急 まつかぜは (tokkjú Matcukaze): Šin-Ósaka - Fukučijama - Tojoóka - Tottori - Jonago - Izumoši - Hamada - Šimonoseki - Kokura - Hakata: 7/10 vozů, motorová jednotka KiHa181. Zadní 3 vozy soupravy se odpojovaly ve stanici Hamada.

特急 とき (tokkjú Toki) Ueno - Takasaki - Minakami - Nagaoka - Niigata: 9/12 vozů, elektrická jednotka řady 181.

特急 こだま (tokkjú Kodama) Tokio - Šinagawa - Jokohama - Nagoja - Kjóto - Ósaka/Kóbe: 8/12 vozů,  elektrický jednotka řady 151.

寝台 急行 音戸 (šindai kjúkó Ondo) Ósaka - Okajama - Mihara - Kure - Hirošima - Šimonoseki: 8/12 vozů, směs poválečných lůžkových vozů. Poslední 4 vozy končily jízdu ve stanici Hirošima. Burú-torrein.

寝台特急 あかつき (šindai tokkjú Akatcuki) Šin-Ósaka - Hirošima - Hakata - Tosu - Nagasaki/Sasebo: 6/7/13 vozů, souprava lůžkových vozů 15. série. Vlak se dělil ve stanici Hizen-Jamaguči. Burú-torrein. 

寝台 特急 あさかぜ (šindai tokkjú Asakaze) Tokio - Nagoja - Ósaka - Okajama - Šimonoseki: 7/13 vozů, lůžkové vozy 24. série. Zadní část soupravy pokračovala ze stanice Okajama jako vlak "Seto" do stanice Takamatcu. Burú-torrein.

寝台 特急  夢空間 北斗星  (šindai tokkjú Júme Kukan Hokutosei) Ueno - Sendai - Aomori - Hakodate - Higaši-Muroran - Sapporo: 7 vozů, sezónní vlak Burú torrein s přivěšenými luxusními vozy

寝台 特急 はくつる (šindai tokkjú Hakutcuru) Ueno - Korijama - Fukušima - Sendai - Morioka - Aomori: 13 vozů, souprava vozů 20. série. Burú-torrein.

寝台 特急 ゆうづる (šindai tokkjú Juzuru) Ueno - Mito - Hitači - Sendai - Morioka - Aomori: 13 vozů, souprava vozů 20. série. Burú-torrein.

寝台特急 彗星 (šindai tokkjú Suisei) Šin-Ósaka - Kóbe - Hirošima - Kokura - Oita - Mijazaki: 12 vozů, elektrická lůžková jednotka řady 581.

Japonské nákladní vlaky

Relační náklad: Dříve běžné až 55 vozů dlouhé soupravy, kolem roku 2010 mizí, protože poslední vlečkaři přešli na kontejnery či ucelené soupravy.

V klubu můžou být provozovány až 2 soupravy do 20ti vozů, většinou jezdí z důvodů malé kapacity skrytého nádraží jen 1 souprava. Lokomotivy při dostatečně dlouhých kolejí zvládnou utáhnout i již zmíněných 55 vozů bez problémů.

Auta: Do poloviny 90. let běžná přeprava v ucelených soupravách o 20 vozech i ve skupinách vozů. V Tokiu se auta vykládala ve stanici Higaši-Koganei na trati Čuó. 

V klubu provozujeme jednu soupravu o 10 ložených vozech s brzdařskými vozy na koncích soupravy, protože delší souprava se nevejde do skrytého nádraží. Prázdné autovozy se můžou objevit v relačních vlacích.

Cement: Dříve běžné ucelené soupravy či skupiny vozů v relačních vlacích, po roce 2009 jezdí již jen poslední relace.

Máme jednu ucelenou soupravu a větší počet vozů jednotlivých dopravců. Plánuje se také druhá ucelená souprava.

Kontejnery : V současnosti obstarávají 100% relační vozby. Jezdí v soupravách do 22 vozů, na tahu Tokio - Ósaka - Fukuoka můžou jezdit vlaky až o 27 vozech.

Máme dvě soupravy o 12 vozech, často jsou řazeny kryté vozy řad WaKi10000 a WaKi50000, tak jak to bylo dříve běžné.

Papír: Dříve běžné ucelené soupravy až 55 krytých vozů WaMu80000 a jejich derivátů, později přechod na kontejnerovou dopravu. 

Máme soupravu 21 vozů řady WaMu80000 jako vlak papíru z Hokuetsu paperworks do skladu novinového papíru v Ičikawě.

Ropné deriváty: Dříve různé typy cisternových vozů různě namíchané, dnes převaha typu TaKi1000, řada TaKi43000 na ústupu a ostatní typy se již nepoužívají.  

Tuto přepravu zatím zastupuje souprava vozů TaKi3000 a TaKi43000, plánujeme přidat druhou soupravu.

Ryby:  Tato přeprava byla v Japonsku do roku 1984 a probíhala v izotermických vozech Re12000 a ReMu5000. Zvláštním případem byly ucelené soupravy izotermických vozů řad ReSa10000 a ReMuFu10000 v trasách Kuširo - Hakodate (-trajekt-) Aomori - Tokio a Nagasaki / Ósaka - Tokio.

Ucelená souprava vlaku z Nagasaki do Tokia představuje souprava 15 vozů tažená lokomotivami EF66 či ED76.

Slad a obiloviny: Tato přeprava skončila odstavením vozů řady HoKi2200 v roce 2002.

Tuto soupravu bohužel zatím nejsme schopni pro nedostatek vozů HoKi2200 vytvořit. 

Uhlí: Dříve běžná relace po roce 1994 probíhala už pouze po trase HamaKawasaki - Kumagaja (cementárna Mijadžiri) a na soukromé dráze v Kuširu. Poslední uhelný vlak jel v únoru 2020.

Na kolejišti přepravu uhlí zastupuje souprava vozů HoKi10000, která léta byla typická pro přepravu uhlí z Kawasaki přes Tokio do Kumagaji.

Vápenec: Dříve v Tokiu běžný vlak, protože vozba z Okutamy do Kawasaki byla velmi intenzivní, bohužel vozba v roce 1998 končí. Dnes už jen vozba vápence z Mino-Akasaky do Nagoji (stanice Kasadera) nebo na trati Čičibu.

Na kolejišti máme dobovou soupravu vozů SeKi3000 a HoKi2500 včetně dobových lokomotiv řad ED16, EF64 a EF64 1000.



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky