Seznam modelů
Zde najdete přehled modelů mé sbírky s popisem a fotografiemi. Ve sbírce je více než 400 kusů modelů.
Naše modely představují vozidla tří rozchodů: Konvenční síť o kapském rozchodu 1076 mm, Tokijská tramvajová síť o skotském rozchodu 1372 mm a síť vysokorychlostních tratí šinkansenu o standardním rozchodu 1435 mm. Pokud máte dojem, že naše dráhy mají pestrý vozový park, tak JNR jich měly daleko více.
Elektrické lokomotivy
Japonská státní síť má tři napájecí soustavy: 1500V DC, 20kV AC a 25kV AC, k tomu je Japonsko rozdělené na dvě oblasti s rozdílnou frekvencí: Západní s 60 Hz a východní s 50 Hz; hranici tvoří řeka Fudži. Konvenční tratě používají první dvě, třetí soustava je určena pro šinkansen.
AKTUÁLNÍ STAV: 27 lokomotiv
Lokomotivy nezávislé trakce
Japonsko šlo cestou jednotnosti vozidel, proto je počet typů motorových lokomotiv poměrně nízký. Součástí jsou i modely parních lokomotiv, které měly tehdy před sebou poslední roky provozu.
AKTUÁLNÍ STAV:
9 motorových a 2 parní lokomotivy
Ucelené jednotky
Už v době 70. let jezdilo 80% souprav jako ucelené jednotky a to jak motorové, tak elektrické. Dnes je toto číslo 100%; klasické soupravy již v Japonsku nejezdí.
AKTUÁLNÍ STAV: 46 vozidel motorové trakce (3 solo vozy a 7 jednotek) a 112 vozidel elektrické trakce (1 solo vozidlo a 11 jednotek)
Osobní vozy
I těch 20% vlaků osobní dopravy nabízí pestrý vozový park, zejména pokud jde o noční dálkové vlaky.
AKTUÁLNÍ STAV: 107 vozů. Lze sestavit 10 osobních souprav
Nákladní vozy
U nákladní dopravy jde o závěrečné období klasické nákladní dopravy jak ho známe i u nás. Drastická úsporná opatření v druhé polovině 80. let způsobila, že se veškerá nákladní doprava v Japonsku provádí formou ucelených souprav kontejnerů či cisteren.
AKTUÁLNÍ STAV 264 nákladních vozů