Lokomotivy nezávislé trakce

Motorové lokomotivy


řada DD13

Řada DD13 je lokomotiva určena pro posun a lehkou nákladní službu. V letech 1957-68 vyrobeno celkem 416 lokomotiv. Po roce 1984 je tato řada ve velkém odstavována a v roce 1987 je odstaven poslední stroj. 

Model Předloha

Model dostal označení DD13 624


řada DD16

Řada DD16 je určena pro provoz na místních tratích, kde nahrazovaly parní lokomotivy. V letech 1971-75 vyrobeno celkem 65 lokomotiv. 4 z nich byly koncem 70. let upraveny na provoz se sněžnými pluhy. Poslední stroj DD16-11 stále slouží na posunu v dílnách v Omiji, upravené stroj DD16-304 je umístěn v muzeu v depu Cujama v provozním stavu. A právě stroj DD16-304 je vzorem našeho modelu. Máme ho i s pluhy z doby, kdy sloužil v depu Itoigawa. Model lokomotivy Model pluhu Předloha


Řada DD51

Tato řada je určena navzdory svému vzhledu pro těžkou traťovou službu. Má dva motory, každý o výkonu 1050 koní. Část lokomotiv je vybavena parním generátorem pro vytápění souprav a stroje sérií 500 a 1000 jsou vybaveny pro provoz dvojic lokomotiv "na kabel" ovládaný jedním strojvedoucím. Vozily vše od elitních nočních expresů po nákladní vlaky. Vyrobeno v letech 1964-78 celkem 649 lokomotiv. V současnosti několik posledních lokomotiv lze potkat kolem Nagoji, část lokomotiv jezdí v cizině (Thajsko, Malajsie).

Model 1: DD51 756 Model Předloha

Předlohu lze spatřit v železničním muzeu v Kjótu.

Model 2: DD51 1027 Model Předloha


Řada DD54

Stále rostoucí hmotnosti vlaků vyžadovaly v 60. letech výkonnější lokomotivy pro hlavní tratě. Protože doma nebyla dostatečně výkonná lokomotiva, podívali se japonští inženýři v cizině. Vzor našli v německé řadě V200. V letech 1966-71 tak bylo vyrobeno celkem 43 lokomotiv o výkonu 1820 koní. Jednalo se o velice nespolehlivý typ lokomotiv a po pouhých 10 letech byl stažen z provozu a nahrazen řadou lokomotiv DD51. Velkou zajímavostí této řady lokomotiv je použití podvozků shodných s řadou DE10 a použití středního běžného podvozku pro snížení nápravové hmotnosti. Model Předloha

Model dostal označení DD54 11.


Řada DE10

Řada DE10 je universální. Slouží na posunu i v traťové službě a díky nízké nápravové hmotnosti může i na místní tratě. V letech 1966-78 jich bylo vyrobeno celkem 708, 130 jich je stále v provozu zejména v nákladní dopravě a na posunu. Série 0 a 1000 byly vybaveny parním agregátem pro vytápění osobních vozů, od série 1000 dostávaly lokomotivy výkonnější motor (1350 koní proti 1200).

Model 1: DE10 1029 Model Předloha

Model 2: DE10 1506 Model Předloha


Řada DF50

Tato řada byla první  a na dlouho jediná úspěšná řada motorových lokomotiv s elektrickým přenosem výkonu. V letech 1957-63 jich ve dvou sériích bylo vyrobeno 138. Sloužily v západním Japonsku na hlavních tratí a tahaly vše od expresů po nákladní vlaky. Kvůli poměrně nízkému výkonu (1060 koní u základní a 1200 koní u série 500) jezdily často ve dvojicích a ani to nebylo vyhovující a byly postupně vytlačovány výkonnější řadou DD51. Přesto se tato řada udržela až do roku 1983. Prototyp je vystaven v muzeu v Tadotsu na Šikokú.

Model dostal označení DF50 564. Model Předloha 


Parní lokomotiva C55 "Šigogo"

Řada C55 byla určena pro vozbu osobních vlaků a lehčích expresů. V letech 1935-37 bylo vyrpbeno postupně 62 strojů. Stroj číslo 63 prodělal ještě ve výrobě řadu změn a byl následně přeznačen na zástupce nové řady C57. Řada se osvědčila a jezdila po celém Japonsku kromě ostrova Šikokú. O úspěšnosti řady nejlépe hovoří, že s odstavováním se začalo až v roce 1964 poté, co se většina strojů přesunula na Hokkaido a nadbytečné byly odstaveny. Ve vozbě expresů se používaly do roku 1970, v čele osobních vlaků vydržely až do roku 1974. 4 stroje se podařilo zachovat, včetně stroje C55 50, který je vzorem našeho modelu. Model je standardně umístěn v rotundě, ale může být nasazen v čele osobního vlaku s vozy 42. nebo 12. série. Model Předloha 


Parní lokomotiva C62 "Širokuni"

Lokomotivy řady C62 byly elitní rychlíkové lokomotivy. Až do roku 1975 je šlo potkat i ve dvojicích. Z našich souprav tahaly lůžkové vlaky "Hakucuru", "Juzuru" a  Ondo. Náš stroj dostal číslo C62 48. Jeho předloha tyto expresy skutečně vozila. Z depa Morioka se po elektrifikaci hlavní tratě Tóhoku (1968) přesunula do Hirošimy, kde pokračovala ve vozbě expresů po trati Kure, kde jezdila až do elektrizace této tratě, po níž byla zrušena  a sešrotována. Model Předloha


Parní lokomotiva D51 "Degoni"

Jednalo se o třídu lokomotiv určených pro těžkou nákladní dopravu. Vyrobeno jich bylo 1150 a dodnes jich po Japonsku stojí více jak 170 jako pomníky a 2 stroje jsou udržovány v provozním stavu. Jedním z nich je i předloha našeho modelu: stroj D51 498. Byl vyroben v roce 1940 v dílnách v Kóbe a tahal nákladní vlaky po trati Sanjó. Dnes je deponován v depu Takasaki a příležitostně tahá historické vlaky.

Model Předloha

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky